Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

Artillerigatan 6
11451 Stockholm
Sverige

08-437 415 09

Customer Service. Halvdag.

Aktiviteter

Back to All Events

Customer Service. Halvdag.

  • Sveriges Textilhandlare 6 Artillerigatan Stockholm, Stockholms län, 114 51 Sweden (map)

Alla som har daglig kundkontakt vet att det ofta uppstår knepiga och känsliga situationer i mötet med irriterade och missnöjda kunder. Att lära sig hantera svåra situationer stärker både säljaren och bandet till kunden och kan ofta resultera i förnyat förtroende och återkommande köp. Att ha en professionell after sales service är lika viktigt online som fysiskt. Utan det fysiska mötet mellan säljare och kund blir kravet på kommunikativ förmåga högt.

Vi tränar på allt ifrån att lugna ner och skapa förtroende – via att argumentera och hantera konflikt – till att avsluta kontakten med en positiv känsla hos kunden. Vi får också lära oss hur vi hanterar kundklagomål och påverkar andra människor på ett positivt sätt. Dessutom får var och en praktiska metoder för att stärka sig själv och att ta hand om sina egna känslor.

Nivå: Bas


Program

Hur vänder vi svåra kundsamtal till positiva relationer?

  • Så bemöter du besvärliga kunder – steg för steg

  • Olika sätt att lugna ner arga kunder och att skapa förtroende

  • Hur bemöter du kunders olika kommunikationsstil

  • Så hanterar du konflikter

  • Så vänder du kundklagomål till nöjda kunder

  • Framgångsrik dialog – så hjälper du kunden från problem till positiva lösningar

  • Bemästra positiv språk

  • Lär dig aktivt lyssnande

  • Olika sätt att stärka dig själv i kundkontakten


Datum: 8 oktober 2019

Tid: 09.00–13.00

Plats: Sveriges Textilhandlare, Artillerigatan 6, Stockholm

Pris: 4 000 kr exklusive moms

Medlemspris: 1 100 kr exklusive moms

I priset ingår frukt och kaffe/te.


Utbildningen riktar sig till

Alla som träffar eller hanterar kunder. T.ex:

  • Säljare

  • Customer service ansvariga

  • Butikschef


Mål med utbildningen

Att du som deltagare ska:

  • Förstå vilka processer som sätts igång när kunden är missnöjd eller negativ. 


  • Få  verktyg för att skapa positiva dialoger i kundrelationer

  • Träna i aktivt lyssnande

  • Styra ett kundsamtal

  • Hantera samtal som spårar ur

  • Hantera mailväxling med negativa kunder

  • Stärka dig själv i kundkontakten.


Information

Datum: 8 oktober 2019

Tid: 09.00–13.00

Plats: Sveriges Textilhandlare, Artillerigatan 6, Stockholm

Pris: 4 000 kr exklusive moms

Medlemspris: 1 100 kr exklusive moms

I priset ingår frukt och kaffe/te.


MirjamKellerman.jpg

Kursledare: Mirjam Kellerman

Mirjams bakgrund finns inom modeindustrin som entreprenör .

Hon har lång erfarenhet som affärskonsult och att leda företag inom detaljhandeln för att gräva fram service, kundnytta och utveckling till lönsamhet. Bland kunderna finns Asplund, Åhlens, MQ och Nathalie Schuterman.


Du kan också ringa oss på 08-437 415 09!

Later Event: October 9
Google Analytics. Halvdag.