Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

Artillerigatan 6
11451 Stockholm
Sverige

08-437 415 09

Facebook Business Manager och Instagram Ads

Aktiviteter

Back to All Events

Facebook Business Manager och Instagram Ads

  • Sveriges Textilhandlare 6 Artillerigatan Stockholm, Stockholms län, 114 51 Sweden (map)

Varför ska man annonsera på Facebook och Instagram och hur kommer man igång? I den här kursen får du lära dig att annonsera på två av de största digitala plattformarna idag – Facebook och Instagram. Du får lära dig att använda olika annonsformat, förutom text, bild och video går vi igenom Instagrams Shopping-annonser och Facebooks annonser för Erbjudanden och Samlingar. Kursen är en kombination av teori och praktik, och målet är att du efter kursen kan jobba självständigt med försäljningsdrivande annonsering i Facebook Business Manager.

Nivå: Medel


Datum: 12 november 2019

Tid: 09.00–17.00

Plats: Sveriges Textilhandlare, Artillerigatan 6, Stockholm

Pris: 6 000 kr exklusive moms

Medlemspris: 1 700 kr exklusive moms

I priset ingår lunch och kaffe/te.


Utbildningen riktar sig till

  • Dig som arbetar med kommunikation och marknadsföring i Sociala Medier

  • Dig som arbetar med försäljning i digitala kanaler

  • Dig som jobbar med B2B och B2C marknadsföring


Mål med utbildningen

Att du som deltagare ska:

  • Lära dig målsättningar och strategi för annonsering

  • Lära dig vad en annonsmålgrupp är och hur ska man tänka

  • Lära dig Facebook Business Manager och hur man sätter upp det

  • Lära dig olika annonsformat på Facebook och Instagram (bild, video och karuseller, Instagram Shopping, Facebook Erbjudanden, Facebook Samlingar)

  • Lära dig kampanjstruktur och resultat

  • Lära dig optimering av annonser

  • Lära dig vad en Facebook Pixel är och hur man använder den


Information

Datum: 12 november 2019

Tid: 09.00–17.00

Plats: Sveriges Textilhandlare, Artillerigatan 6, Stockholm

Pris: 6 000 kr exklusive moms

Medlemspris: 1 700 kr exklusive moms

I priset ingår lunch och kaffe/te.


annaloverus-svartvit.jpg

Kursledare: Anna Lovérus

Anna Lovérus är digital strateg. Varje dag hjälper Anna företag och personer att använda data och teknik så att de enklare kan nå sina mål. Anna gör det som (oberoende) konsult, genom att hålla utbildningar och workshops, och genom att skriva saker på internet.

I tio år har Anna hjälpt företag att använda internet, ny teknik och data för att bli bättre på att göra sin grej. Typ, göra bättre produkter, få bättre relationer till sina kunder – och tjäna mer pengar.

Med en bakgrund i ekonomi och beteendevetenskap kan Anna använda det vi vet om beteenden, både digitala och analoga, för att förstå behov och drivkrafter hos kunder, anställda och andra stakeholders. Anna använder den förståelsen för att hjälpa företag att nå sina mål.

Innan Anna blev egenföretagare jobbade hon med digital marknadsföring på Spotify, och innan dess var hon en del av teamet bakom KIT. Anna – eller saker hon har gjort – har ibland synts i Sveriges Television, Sveriges Radio, Svenska Dagbladet, DN och Metro.


Du kan också ringa oss på 08-437 415 09!