Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

Artillerigatan 6
11451 Stockholm
Sverige

08-437 415 09

Google Analytics. Halvdag.

Aktiviteter

Back to All Events

Google Analytics. Halvdag.

  • Sveriges Textilhandlare 6 Artillerigatan Stockholm, Stockholms län, 114 51 Sweden (map)

Vill du börja använda din hemsida smartare? Eller kanske har du en hemsida med Google Analytics redan installerat och känner att det vore dags att komma igång? I den här kursen får du lära dig grunderna i Googles verktyg för webbanalys – Google Analytics så att du kan lära känna dina webbplatsbesökare så att du kan omvandla din webbtrafik till affärer. Kursen är en kombination av teori och praktik, och målet är att du efter kursen kan jobba självständigt i Google Analytics.

Nivå: Medel


Datum: 9 oktober 2019

Tid: 09.00–13.00

Plats: Sveriges Textilhandlare, Artillerigatan 6, Stockholm

Pris: 4 000 kr exklusive moms

Medlemspris: 1 100 kr exklusive moms

I priset ingår frukt och kaffe/te.


Utbildningen riktar sig till

Alla som hanterar företagets digitala kommunikation. T.ex:

  • Webbredaktör

  • Marknadsförare


Mål med utbildningen

Att du som deltagare ska:

  • Google Analytics gränssnitt och grundläggande funktioner

  • Installation av Google Analytics

  • Att sätta mål och spåra specifika händelser på din webbplats

  • Att förstå var trafiken till din webbplats kommer från

  • Att spåra och mäta kampanjer

  •  Att göra spårningsbara länkar – UTM-länkar

  • Att bygga rapporter och dashboards


Information

Datum: 9 oktober 2019

Tid: 09.00–13.00

Plats: Sveriges Textilhandlare, Artillerigatan 6, Stockholm

Pris: 4 000 kr exklusive moms per utbildningsdag

Medlemspris: 1 100 kr exklusive moms

I priset ingår frukt och kaffe/te.


annaloverus-svartvit.jpg

Kursledare: Anna Lovérus

Anna Lovérus är digital strateg. Varje dag hjälper Anna företag och personer att använda data och teknik så att de enklare kan nå sina mål. Anna gör det som (oberoende) konsult, genom att hålla utbildningar och workshops, och genom att skriva saker på internet.

I tio år har Anna hjälpt företag att använda internet, ny teknik och data för att bli bättre på att göra sin grej. Typ, göra bättre produkter, få bättre relationer till sina kunder – och tjäna mer pengar.

Med en bakgrund i ekonomi och beteendevetenskap kan Anna använda det vi vet om beteenden, både digitala och analoga, för att förstå behov och drivkrafter hos kunder, anställda och andra stakeholders. Anna använder den förståelsen för att hjälpa företag att nå sina mål.

Innan Anna blev egenföretagare jobbade hon med digital marknadsföring på Spotify, och innan dess var hon en del av teamet bakom KIT. Anna – eller saker hon har gjort – har ibland synts i Sveriges Television, Sveriges Radio, Svenska Dagbladet, DN och Metro.


Du kan också ringa oss på 08-437 415 09!

Earlier Event: October 8
Customer Service. Halvdag.