Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

Artillerigatan 6
11451 Stockholm
Sverige

08-437 415 09

Konsten att skapa en kundupplevelse

Aktiviteter

Back to All Events

Konsten att skapa en kundupplevelse

  • Sveriges Textilhandlare 6 Artillerigatan Stockholm, Stockholms län, 114 51 Sweden (map)

Kunniga, medvetna, ständigt uppkopplade och kräsna kunder som lätt kan klicka hem en vara i mobilen kräver mer än förr när de väljer att besöka en butik. Kundens förändrade beteende har ändrat hela retailarenan och dagens buzzword i butik stavas KUNDUPPLEVELSER. Främst levererat från människor till människor.

Det här betyder att vi måste vända spotlighten på våra säljare i butiken. För när det sker då kommer det att ske MAGI.

Under denna två-dagarskurs går vi igenom allt från säljarens personliga inställning, till säljtekniker och olika kundbeteenden. Utbildningen ger kunskaper som du kan gå hem och använda samma dag och som varar.


Utbildningen riktar sig till

Alla som möter kunder i en fysisk miljö. Till exempel:

  • Butikssäljare

  • Butikschefer


Mål med utbildningen

Att du som deltagare ska:

  • Kunna använda beprövade modeller

  • Som går att omsätta i det dagliga arbetet med mätbara resultat

  • Anamma nya attityder

  • Öka motivationen

  • Få se bilder och höra historier berättade med humor och värme

  • Inspireras av relevanta case och framgångsexempel


Program del 1 – Supernöjda kunder & lyckliga säljare

  • Kundernas krav ändrar arenan
    Pålästa, uppdaterade och uppkopplade kunder vill bli personligt bemötta

  • Nya konsumtionstrender
    Slaget mellan e-handeln och butiken kommer att stavas UPPLEVELSER

  • Skapa upplevelser och äkthet i mötet
    Säljaren är den viktigaste konkurrensfaktorn och butikens DNA.

  • Vad innebär yrket säljare?
    Ta på dig yrkesrollen och låt showen börja.

  • Frågan är inte vad utan hur du säger det!
    Om kroppsspråkets betydelse i all kommunikation

  • Konsten att sälja är att skapa lusten att köpa
    Börja med behovsfrågor för att förstå din kund

  • Storytelling
    Kunder idag vill veta VAD de köper och från VEM.

  • Grundbultarna för framgångsrik försäljning

    1. Heja mer

    2. Snacka mer

    3. Fråga mer

    4. Sälj mer

    5. Gladare kassa


Program del 2 – Supernöjda kunder & lyckliga säljare

  • Om konsten att kunna kommunicera
    Lär dig sig människor från ett nytt perspektiv. Att tro att alla ska bemötas lika är ”old school”.

  • Om olika personlighetstyper
    Vilken personlighetstyp är du och dina kunder?

  • Att vända en gnällis till en snällis
    Sex enkla steg att hantera en missnöjd kund. Från att lyssna och hantera kundens känslor till att skapa en återkommande kund.

  • Att bygga sin egen självkänsla
    Skillnaden mellan självförtroende och självkänsla. Din dagliga träning.


Information

Datum: 19 mars 2019

Tid: 09.00–17.00

Plats: Kapitel 8, Klarabergsviadukten 90, Stockholm

Pris: 6 000 kr exklusive moms (i priset ingår lunch och kaffe/te)


Kursledare:    Susanne Einhorn

Kursledare: Susanne Einhorn

Kursledare:
Susanne Einhorn

Susanne är beteendevetare, säljexpert och författare. Hon har mer än 25 års erfarenhet av att utbilda inom retail där hon jobbat med fler än 250 olika företag i 25 länder. Bland kunderna märks ACNE, MQ, Twilfit och GANT.

Genom åren har Susanne säljtränat fram 4 fyra vinnare i klassen Årets Bästa Butikssäljare där prisutdelningen sker på den årliga och prestigefyllda Retail Awards-galan.


Du kan också ringa oss på 08-437 415 09!