Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

Artillerigatan 6
11451 Stockholm
Sverige

08-437 415 09

Paradigmskifte i handeln - workshop i tre delar

Aktiviteter

Back to All Events

Paradigmskifte i handeln - workshop i tre delar

  • Sveriges Textilhandlare 6 Artillerigatan Stockholm, Stockholms län, 114 51 Sweden (map)

Modebranschen genomgår ett stort skifte med nya spelregler och förändrade kundbeteenden. Framtidens vinnare är de som kan definiera sitt varumärke, vässa sin affärsmodell och möta kunden på ett sätt som skapar värde och lojalitet. Vi kommer att jobba med våra egna företag för att se vad vi behöver förbättra och utveckla, samtidigt som vi pekar ut en riktning och tydliga mål.

Under denna workshopserie som består av 3 integrerade delar och löper över en hel- och en halvdag samt uppföljningstillfälle, skapar vi en förståelse för det paradigmskifte vi genomgår och hur vi kan förhålla oss. För att skapa verktyg identifierar vi de viktigaste delarna av ditt företags ID och DNA (varumärkesplattform). Därefter analyserar vi ekonomin och affärsmodellen, och skapar en handlingsplan med tydliga och mätbara mål.

Utöver de två kurstillfällena och fram till uppföljningsdagen i januari kommer kansliet finnas tillgängligt för att diskutera idéer och tankar kring din handlingsplan. Och för dig som vill ha ytterligare hjälp med handlingsplanen finns möjligheten att till en subventionerad kostnad anlita Mirjam som konsult, där du under ett enskilt besök i butiken kan diskutera och få hjälp med specifika frågor kring din verksamhet.

Nivå: Senior


Program

DEL 1 – VAD ÄR DET EGENTLIGEN SOM HÄNDER? HUR PÅVERKAR DET MITT FÖRETAG?

Vi navigerar i det nya landskapet och försöker förstå vilka utmaningar det kommer innebära för just ditt företag. Dessutom undersöker vi vilka möjligheter som finns.

  • Hur förändras branschen?

  • Hur ser konsumenternas köpbeteenden ut i framtiden?

  • Hur skiljer sig de olika målgrupperna?

  • Vilka krav kommer det att ställas på mitt företag?

    DEL 2 – VARUMÄRKES-ID

    Vi påbörjar jobbet med att titta på vårt varumärke och ställer de viktigaste frågorna om vem vi är till för och varför? Vi jobbar med en ideation process för att hitta fram till våra unika värden.

  • Varumärkes-id

  • Unikitet

  • Visualisering

  • Vår kund

  • Sortiment

  • Butikens display

  • Nyckeltal

    Mellan första och andra tillfället kommer du ha som hemarbete att skapa en handlingsplan för just ditt företag.

    DEL 3 – HANDLINGSPLAN

    Vi redovisar vår handlingsplan och får feedback från gruppen. Hur kommer vår handlingsplan se ut för framtiden? Hur ska vi stå bättre rustade?

  • Sammanfattning av workshopen

  • Tydliga och mätbara mål

  • Lämpliga nyckeltal


Datum: 10 oktober och 23 oktober 2019 (uppföljningstillfälle i januari 2020)

Tid: 09.00–13.00

Plats: Sveriges Textilhandlare, Artillerigatan 6, Stockholm

Pris: 12 000 kr exklusive moms för hela workshopen

Medlemspris: 3 900 kr exklusive moms för hela workshopen

I priset ingår frukt och kaffe/te.


Utbildningen riktar sig till

  • VD

  • Ägare


Mål med utbildningen

Jobba igenom ditt företags ID/varumärke och ekonomi och skapa en plattform att utgå ifrån.

  • Göra en konkret handlingsplan för året och framtiden.

  • Skapa realistiska förändringar som utgår från just din unika butik.

  • Få ta del av andras perspektiv på hur man möter det nya landskapet.

  • Ha en kul och inspirerande kurs med exempel på företag globalt som lyckats.


Information

Datum: 10 oktober och 23 oktober 2019 (uppföljningstillfälle i januari 2020)

Tid: 09.00–13.00

Plats: Sveriges Textilhandlare, Artillerigatan 6, Stockholm

Pris: 12 000 kr exklusive moms för hela workshopen

Medlemspris: 3 900 kr exklusive moms för hela workshopen

I priset ingår frukt och kaffe/te.


MirjamKellerman.jpg

Kursledare: Mirjam Kellerman

Mirjams bakgrund finns inom modeindustrin som entreprenör .

Hon har lång erfarenhet som affärskonsult och att leda företag inom detaljhandeln för att gräva fram service, kundnytta och utveckling till lönsamhet. Bland kunderna finns Asplund, Åhlens, MQ och Nathalie Schuterman.


Du kan också ringa oss på 08-437 415 09!