Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

Artillerigatan 6
11451 Stockholm
Sverige

08-437 415 09

Strategi för sociala medier – målsättning, kanaler, innehåll, annonsering och verktyg

Aktiviteter

Back to All Events

Strategi för sociala medier – målsättning, kanaler, innehåll, annonsering och verktyg

  • Sveriges Textilhandlare 6 Artillerigatan Stockholm, Stockholms län, 114 51 Sweden (map)

Förutsättningarna för att lyckas i sociala medier är under ständig förändring på grund av tekniska justeringar på plattformarna - men också förändring i användarens preferenser. Under vår heldagsutbildning får du konkreta riktlinjer för hur man utvecklar en kraftfull digital strategi anpassad för 2019!


Under utbildningen går vi både igenom vad man som kommunikatör övergripande behöver ha koll på för att lyckas med sin digitala kommunikation. Vi tittar på målsättningar och KPI:er anpassade efter hur det ser ut idag.

Vi går in och definierar förutsättningar för de olika aktuella kanalerna och hur vi bör tänka när vi skapar innehåll för respektive plattform. Utbildningen tar också upp hur vi bäst jobbar med annonsering på de sociala plattformarna och vilken typ av analys man bör addera i sitt arbete.

Varje del i utbildningen innehåller interaktiva delar och konkreta verktyg att arbeta vidare med. Efter dagen kommer du som deltagare vara bättre rustad för att skapa en strategi för DITT företags närvaro i sociala medier samt ha fått nya idéer och tips kring innehåll.

Datum: 24 april 2019
Tid: 09.00–17.00


Utbildningen riktar sig till

Dig som på ett eller annat sätt idag jobbar med marknadsföring och kommunikation för digitala kanaler och har en grundläggande kunskap om varumärke och sociala media. Till exempel:

  • Social media managers

  • Marknadsförare

  • Innehållsskapare

  • E-handlare

  • Marknadschefer


Mål med utbildningen

Att du som deltagare:

  • Bättre ska förstå den digitala spelplanen och vad som fungerar bäst idag.

  • Ska få med dig ett ramverk för att utveckla träffsäkra strategier för din organisation.


Program

  • Del 1: Att arbeta strategiskt i sociala medier.

    Utbildningsdagen inleds med att övergripande gå igenom hur vi bäst arbetar för att få affären att växa.

  • Del 2: Målsättning och KPI:er

    Genomgång av vikten av att sätta upp tydliga mål som stöttar den övergripande affärs- och varumärkesstrategin. Målen bryts i nästa steg ner till relevanta mätbara delmål att arbeta mot i det dagliga arbetet.

  • Del 3: Taktiskt fokus; algoritmer och de digitala spelreglerna

    Genomgång av hur algoritmer belönar olika typer av innehåll idag och vad man som kommunikatör behöver veta. Vi kikar också på rollen som användare spelar när det kommer till spridning och ”viralitet”.

  • Del 4: Kanalstrategi och format

    Genomgång av relevanta kanaler och de olika format som respektive plattform erbjuder. Kunskap och tips ges även kring vad som ger bäst resultat.

  • Del 5: Innehållsstrategi

    Här fokuserar vi på innehållet i kommunikationen och hur man bör tänka för en både relevant, varierad och träffsäker innehållsstrategi.

  • Del 6: Workshop kring innehåll

    Övning där vi i grupper fokuserar på att skapa engagemang kring innehåll.

  • Del 7: Köpt synlighet (annonsering)

    För att nå ut med sina budskap behövs i många fall en förstärkning av köpt synlighet. I den här delen går vi igenom logiken för att på bästa sätt optimera sin budget utifrån uppsatta mål.

  • Del 8: Analys och uppföljning

    I dagens sista pass går vi igenom hur vi bäst mäter och följer upp våra aktiviteter utifrån uppsatta mål. Här ges också tips på verktyg att använda i analysarbetet.

  • Avslutning och sammanfattning


Information

Datum: 24 april 2019

Tid: 09.00–17.00

Plats: Sveriges Textilhandlare, Artillerigatan 6, Stockholm

Pris: 6 900 kr exklusive moms per utbildningsdag

Medlemspris: 2 400 kr exklusive moms per utbildningsdag

I priset ingår lunch och kaffe/te.


Wolst Winther.jpg

Judith Wolst

Judith Wolst är entreprenör, digital strateg och författare. Hon har arbetat med internet och digitala frågor sedan 2005 och har lång erfarenhet av att arbeta med digitalt förändringsarbete i näringslivet.

Judith har bland annat grundat och varit VD för den tongivande digitala kommunikationsbyrån For Sure, arbetat som nyckelperson i två svenska valrörelser och ansvarat för den digitala utbildningen på Berghs School of Communication. Judith blev utsedd till Supertalang redan år 2009 och hon medverkar löpande i svensk media som digital expert.

Karin Winther

Karin Winther är producent, kreatör och digital strateg med över tio års erfarenhet i mediebranschen i roller som digital chef, kreativ chef, innehållsutvecklare, exekutiv producent, programledare och skribent på företag som SVT, Nexiko, Veckans Affärer, Baluba och Svenska Dagbladet. Kort och gott: expert på digitala medier!

Idag driver hon det digitala konsultbolaget Winther Wonderland, som hjälper företag att nå sin målgrupp med sitt budskap med engagerande videoinnehåll och träffsäkra digitala strategier. Hon har senaste året samarbetat med kunder som Bonnierförlagen, Centerpartiet, Schibsted, SF Studios och Guldtuben.

Karin har nyligen haft uppdrag som digital producent för Filip & Fredriks långfilmsdebut "Tårtgeneralen" med ansvar för strategi och videoinnehåll under filmens lansering på sociala medier. Hon trendspaningar även för Veckans Affärer och driver en välbesökt blogg på Resumé.


Du kan också ringa oss på 08-437 415 09!